Сигурно вече сте получили десетки имейли, че предстои промяна в политиката за защита на личните данни на редица компании, чиито услуги ползвате. Факт, който може да ви подскаже само, че остават дни до влизането в сила на санкциите по новия регламент за защита на личните данни в ЕС, познат повече като GDPR.

С идването на 25 май 2018 г. се случват няколко неща:

–  Редица компании трескаво променят политиките си за защита на лични данни и променят процесите си за обработката им, за да са съвместими с GDPR

–  Редица компании бездействат, сякаш GDPR не е за тях

–  Редица компании спират да обслужват клиенти от ЕС (или дори прекратяват дейност), защото не могат (или не искат) да покрият изискванията на GDPR

С оглед на вторите и третите – може (и трябва) да гледаме на GDPR като възможност, а не като на препятствие за развитие на бизнеса. Видимо – има играчи, които отпадат от пазара, защото не могат или не искат да са съвместими с регламента. Ето още три причини защо GDPR е възможност за организацията ви.

1. По-високо доверие

Съвместимостта с GDPR може да ви донесе много повече от спокойствие, че няма да ви бъдат наложени глоби в случай на оплаквания от потребители.

Прозрачността, която един бизнес е задължен да предоставя според GDPR, ще се отрази директно и положително на доверието на клиентите ви. Ако наистина положите усилия и се приведете във вид, съвместим с регламента, може смело да твърдите, че нямате тайни от клиентите си.

За бизнеса ви това означава повишена лоялност от потребителите. И под формата на по-лесно събиране на лични данни за тях, а защо не и под формата на допълнителни продажби.

2. Качество, не количество

Събирането на огромно количество лични данни за потребителите ви не означава, че наистина знаете много за тях. Дори обратното – огромните масиви означават огромни затруднения и по-трудна обработка, както и повишен риск от грешки.

GDPR е причина да изчистите веднъж и завинаги начините, по които събирате лични данни, както и каква информация съхранявате (и за какво ви е тя). Да, процесът може и да не е лек – но правилното му осъществяване ще ви помогне да изчистите една дейност, която (обикновено) е обвита в мистерии и неясноти. И да имате точната информация, за да взимате по-верни решения.

3. По-малък риск – и за потребителите ви, и за вас

Въпреки че на теория GDPR е създаден с идеята да защити крайния потребител, на практика той защитава и един от най-ценните ресурси на бизнеса: репутацията ви. Съвместимостта с регламента ви позволява да намалите опасността от успешно източване на данни. А в случай на пробив, ви гарантира, че имате средствата да реагирате адекватно на атаката и да ограничите до минимум щетите от нея. Действия, които в масовия случай се пренебрегват – но, когато се стигне до тях, обикновено вече е твърде късно.

economic.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *